ΣΚΟΠΟΣ ΣΕΛΙΔΑΣ

ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΥΤΗΣ ΕΙΝΑΙ Η ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΧΑΝΙΩΝ ΚΡΗΤΗΣ.Η ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΧΕΙ ΣΑΝ ΒΑΣΗ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΑ,ΙΣΤΟΡΙΚΑ,ΜΟΥΣΙΚΑ, ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟΙΧΕΙΑ.ΝΑ ΘΥΜΗΘΟΥΝ ΟΙ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΟΙ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΟΙ ΝΕΟΤΕΡΟΙ.

Τρίτη 8 Δεκεμβρίου 2009

7-12-1966.ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

1.ΤΟ ΚΑΤΑΡΑΜΕΝΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ.
Αν και οι ημέρες που διανύουμε δεν είναι και οι καλύτερες, εν τούτοις, μιας και είναι η επαίτειος του ναυαγίου του πλοίου "Ηράκλειον" στις 7/12/1966, θα ήθελα να πω μερικά πραγματάκια, γιατί φαίνεται ότι ο λαός που ξεχνάει την ιστορία του, είναι καταδικασμένος να την επαναλαμβάνει. Και πιστεύω, θα καταλάβετε το "γιατί" στον συνειρμό που κάνω.
Το πλοίο "Ηράκλειον", ναυπηγήθηκε το 1949 στην Σκωτία, υπό την μορφή δεξαμενόπλοιου "Tanker".Για τα τεχνικά του μέρη, είχε DWT(οφελιμο βάρος) 8922 τονους,498 πόδια μήκος,60 πόδια πλάτος,36 πόδια βύθισμα και ταχύτητα στους 17 κόμβους/ανα ώρα. Για τα δεδομένα των εμπορικών πλοίων της εποχής δηλαδή, ήταν ένα αξιόλογο δεξαμενόπλοιο. Όλα καλά μέχρι εκεί.
Το 1964 αυτο το δεξαμενόπλοιο, μετασκευάζεται και μετατρέπεται(!!!!!) σε ΕΓ/ΟΓ από την οικογένεια Τυπάλδου και χωρίς τις παραμικρές άδειες πλοήγησης, μπαίνει το 1965 στην γραμμή Κρήτη-Πειραιάς. Την επίμαχη νύχτα, έπνεαν ανεμοι της τάξεως των 9 μποφώρ(το πλοίο δεν είχε συστήματα πλευρικής ευστάθειας,τάνκερ ήταν όχι κρουαζιερόπλοιο). Επειδή όμως δεν ίσχυε τότε ο νομος του "απαγορευτικού" και ήταν στην κρίση του πλοιάρχου ο απόπλους(στην προκειμένη, ήταν στην κρίση των πλοιοκτητών), επετράπη ο απόπλους, δέθηκε όπως δέθηκε το μοιραίο φορτηγό στο γκαράζ, με την τρικυμία μετατοπίστηκε το φορτηγό,έπεσε στην μπουκαπόρτα και την έσπασε και το αποτέλεσμα το ξέρουμε όλοι.
Αυτά σήμερα τα ακούνε μερικοί και σκέφτονται "ναί, αλλα σήμερα εχουμε ασφαλέστερα πλοία και οι πλοιοκτησίες δεν κυνηγάνε το κέρδος,θυσιάζοντας ψυχές". Θα σας θυμίσω το παράδειγμα του "ΕΓ/ΟΓ Σάμινα" πρίν 8 χρόνια περίπου.
Θα σας πω όμως επίσης, ότι αυτή την στιγμή, ταξιδεύουν στα κρητικά λιμάνια πλοία με απαρχαιωμένα συστήματα, παλαιού τύπου, συμβατικών προδιαγραφών και με σχετική παλαιότητα ναυπήγησης.
ΕΓ/ΟΓ "Πρεβελης": Μετασκευάστηκε το 1995...ναυπηγήθηκε όμως πολλά χρόνια πρίν.
ΕΓ/ΟΓ "Λατω": Μετασκευάστηκε το 1989...ναυπηγήθηκε όμως κάποια χρόνια πρίν.
ΕΓ/ΟΓ "Λισσος": Μετασκευάστηκε το 1989...ναυπηγήθηκε όμώς κάποια χρόνια πρίν.

1.Ο/Ε ΚΥΔΩΝ
Μπορεί το "Κυδων" για όσους το θυμούνται να έφερε μια μεγάλη καινοτομία στην ελληνική ακτοπλοϊα, η συνέχεια όμως δυστυχως του εγχειρήματος αυτού δεν ήταν και δεν είναι η ανάλογη. Ας αναλογιστεί κάποιος τα τεράστια έσοδα των προσοδοφόρων "γραμμών", κι ας απαντήσει ΓΙΑΤΙ ακόμα να υπάρχουν τέτοια πλοία στα λιμάνια μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου