ΣΚΟΠΟΣ ΣΕΛΙΔΑΣ

ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΥΤΗΣ ΕΙΝΑΙ Η ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΧΑΝΙΩΝ ΚΡΗΤΗΣ.Η ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΧΕΙ ΣΑΝ ΒΑΣΗ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΑ,ΙΣΤΟΡΙΚΑ,ΜΟΥΣΙΚΑ, ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟΙΧΕΙΑ.ΝΑ ΘΥΜΗΘΟΥΝ ΟΙ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΟΙ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΟΙ ΝΕΟΤΕΡΟΙ.

Δευτέρα 13 Οκτωβρίου 2014

ΑΝΤΡΕΑΣ ΜΑΡΙΑΝΑΚΗΣ 1858-1938

Ο  ΒΙΟΛΑΤΟΡΑΣ ΑΝΤΡΕΑΣ ΜΑΡΙΑΝΑΚΗΣ  ( ΜΑΡΙΑΝΑΝΤΡΙΚΟΣ ) 1858-1938 ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΟΥ  ΒΙΟΛΑΤΟΡΑ ΓΙΩΡΓΗ  ΜΑΡΙΑΝΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΡΑΠΑΝΙΑ ΚΙΣΣΑΜΟΥ ΑΠΟΤΥΠΩΜΕΝΟΣ ΣΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΤΟΥ ΚΙΣΣΑΜΙΤΗ ΖΩΓΡΑΦΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΚΟΚΟΤΣΗ  ΤΟ ΕΤΟΣ 1926.
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΩΝ ΜΑΡΙΑΝΩΝ  ΚΑΤΑΓΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΩΠΟΛΗ ΣΦΑΚΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΜΑΡΙΑΝΑ.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ 5  ΑΞΕΧΑΣΤΟΥΣ  ΣΚΟΠΟΥΣ
1.ΒΟΡΙΑΣ ΣΥΡΤΟΣ ΤΟ 1896
2.ΔΡΑΠΑΝΙΑΝΟΣ ΣΥΡΤΟΣ ΤΟ 1900 ΣΤΟΝ ΔΡΑΠΑΝΙΑ ΚΙΣΣΑΜΟΥ
3.ΠΥΡΓΙΑΝΟΣ ΣΥΡΤΟΣ  ΤΟ1906 ΣΤΟΝ ΠΥΡΓΟ ΚΑΣΤΕΛΛΙΟΥ ΚΙΣΣΑΜΟΥ
4..ΜΕΣΟΓΕΙΑΝΟΣ ΣΥΡΤΟΣ ΤΟ 1908 ΣΤΟΝ ΠΛΑΤΑΝΟ ΚΙΣΣΑΜΟΥ
5.ΣΗΡΙΚΑΡΙΑΝΟΣ ΣΥΡΤΟΣ  ΤΟ 1912 ΣΤΟ ΣΗΡΙΚΑΡΙ  ΚΙΣΣΑΜΟΥ

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΤΟΝ ΣΗΡΙΚΑΡΙΑΝΟ ΣΚΟΠΟ.

Κυριακή 12 Οκτωβρίου 2014

Ο ΚΙΣΣΑΜΙΤΗΣ ΖΩΓΡΑΦΟΣ Δ.ΚΟΚΟΤΣΗΣ(1894-1961)


 1.ΣΤΟ ΑΤΕΛΙΕ ΤΟΥ
 2.Η ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ
3.Ο ΒΙΟΛΑΤΟΡΑΣ ΜΑΡΙΑΝΟΣ ΑΝΤΡΕΑΣ...ΠΙΝΑΚΑΣ ΤΟΥ 1926
1924,  ΑΡΧΗ ΚΑΙ  ΤΕΛΟΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ ΤΟΥ  ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟ  

1924.   ΜΑΡΚΟΣ ΚΑΙ ΚΟΚΟΛΗΣ  ΜΑΝΤΑΚΑ  (ΛΑΚΚΟΙ)

Ο Δημήτρης Κοκότσης-Κοκοτσάκης (1894-1961) υπήρξε ένας σπουδαίος χανιώτης ζωγράφος στο πρώτο μισό του 20ου αιώνα . Γεννημένος στον Άγ. Γεώργιο Κισάμου, έδειξε το ταλέντο του από μικρός και πρώτος του δάσκαλος στη ζωγραφική ήταν ο Κρητικός ζωγράφος Ιωάννης Σταυράκης. Το 1912, δεκαοχτάχρονος, κατατάχθηκε στον φοιτητικό λόχο Χανίων και τραυματίστηκε σοβαρά στο στήθος, στη μάχη του Μπιζανίου. Μετά τις σπουδές του στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, επιστρέφει στα Χανιά μετά το 1922 και συμμετέχει ενεργά στην πνευματική και καλλιτεχνική ζωή της πόλης
Ο Κοκότσης υπήρξε μαέστρος στις προσωπογραφίες, γι αυτό ήταν και ο μόνος ζωγράφος που ο Ελευθ. Βενιζέλος δέχτηκε να του ποζάρει για να φτιάξει το πορτραίτο του. Τα έργα του βέβαια τα πουλούσε για βιοπορισμό. Ένα απ’ αυτά, που φιλοτεχνήθηκε το 1923 και τυχαίνει να είναι μεταξύ των οκτώ που παρουσίασε ο «Δομένικος Θεοτοκόπουλος», το αγόρασε ο Ελευθέριος Βενιζέλος.
Στην απαντητική – ευχαριστήρια επιστολή του , της οποίας η αρχή και το τέλος παρατίθεται ως εικόνα, ο Δημ. Κοκότσης γράφει: «Εν Χανίοις τη 22α Απριλίου Νοεμβρίου 1924. Προς Την Α. Εξοχότητα τον κ. Ελευθέριον Κ. Βενιζέλον. Κύριε Πρόεδρε, Σας υπερευχαριστώ δια την τιμήν και την υποστήριξιν, την οποίαν μου παρέχετε δια της αγοράς του υπό τον τίτλον «Les derniers jours des deux héros» (Οι τελευταίες μέρες δυο ηρώων) πίνακος, όπως μου γνωστοποιείτε δια της από 11 λήγοντος μηνός επιστολής του ιδιαιτέρου γραμματέως της Υ. Εξοχότητος. Μόλις έλαβα την επιστολήν ταύτην έγραψα εις την Πράγαν να αποσταλεί το ζητηθέν έργον προς Υμάς και ελπίζω εντός ολίγου, να έχετε τούτο, ώτε κ. Πρόεδρε, κανονίζετε, όπως σας είναι ευκολώτερον, την αποστολήν της τιμής του δια της Εθνικής ή της Τραπέζης Αθηνών. Το έργον δε αυτό είναι από τα πλέον αγαπημένα μου, διότι οι δύο Μάντακες οι οποίοι επόζαραν, με είχαν βαθύτατα συγκινήσει, περισσότερον δε ο Κοκόλης ο οποίος προ μηνών και απέθανε. Αισθάνομαι, κ. Πρόεδρε μεγάλην χαράν, που γίνεσθε Σεις κάτοχος τούτου, επειδή εις το δικό Σας σπίτι ταιριάζει να βρίσκονται, περισσότερο από κάθε άλλο, πίνακες με τέτοιες παραστάσεις. Πάντοτε δικός Σας Δ. Κοκότσης». 
Το 1939 ο Κοκότσης πήγε στη Νέα Υόρκη προκειμένου να παρουσιάσει έργα του στην Παγκόσμια Έκθεση και από τότε έμεινε μόνιμα εκεί, μέχρι το 1961 που απεβίωσε. Έργα του προικισμένου ζωγράφου, ο οποίος έχει αγιογραφήσει και ένα τμήμα του Μητροπολιτικού ναού των Χανίων (Τριμάρτυρη), βρίσκονται στην Εθνική Πινακοθήκη και σε αρκετές πινακοθήκες και ιδιωτικές συλλογές της Ελλάδας και του εξωτερικού.